Κάλαντα και ??παιχνίδι?.!!!

Κάλαντα και ??παιχνίδι?.!!!

Πριν μερικά χρόνια ?στις ημέρες των σχολικών διακοπών των Χριστουγέννων στην γειτονιά του Άγιου Κωνσταντίνου ?.με το ποτάμι ?την εκκλησιά ?το τζαμί ?Ανέμελα ?

Με ιδιαίτερη χαρά, συγκίνηση και ικανοποίηση  παρακολουθούμε τα παιδιά του σχολείου μας, σε κάθε ευκαιρία της σχολικής ζωής να βιώνουν τα Παραδοσιακά Παιχνίδια με τα προσωπάκια τους γεμάτα ζωντάνια, κατακόκκινα και γελαστά, να βγάζουν κραυγές επιδοκιμασίας καθώς πετυχαίνουν έναν πόντο, να βάζουν γκουρμπανιά, να τραγουδούν, να κατασκευάζουν ένα παιχνίδι. Τότε και τα δικά μας  πρόσωπα ακτινοβολούν από τη λάμψη των παιδιών μας, έρχονται μνήμες από τα παιδικά μας χρόνια και δύσκολα αποφεύγουμε τον πειρασμό να πάρουμε μέρος στο παιχνίδι.

Παραδοσιακά παιχνίδια και τόπος διεξαγωγής τους:

Οι ευκαιρίες για παιχνίδι δεν ήταν ίδιες μεταξύ των παιδιών των χωριών και των παιδιών της πόλης. Κάποιοι που μεγάλωσαν σε χωριά πολύ περιγραφικά δήλωσαν «παίζαμε στις γειτονιές ή στην πλατεία του χωριού μόνο την Κυριακή και τις γιορτές μετά την εκκλησία, τις άλλες μέρες έπρεπε να βοηθάμε στις γεωργικές και κτηνοτροφικές δουλειές».Ωστόσο, δε συνέβαινε το ίδιο στα αστικά κέντρα και τις κοινότητες κοντά σ? αυτά.Όπως χαρακτηριστικά από την πόλη των Τρικάλων : «? παίζαμε συνέχεια. Αλλά δεν παίζαμε ένα ειδικό παιχνίδι και δε λέγαμε επειδή ήρθε η τάδε μέρα, ας παίξουμε. Απλά παίζαμε».

Σημασία για τη Φυσική Αγωγή:

Το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της φυσικής αγωγής. Ιδιαίτερα το παραδοσιακό παιχνίδι στα πλαίσια της φυσικής αγωγής μπορεί να συνδέσει το παιδί με το ευρύτερο πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο λαμβάνει χώρα. Μέσω των παραδοσιακών παιχνιδιών τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώνουν ήθη και έθιμα του τόπου και να μεταφέρουν αυτήν την εμπειρία και γνώση, συμβάλλοντας στη διατήρηση της παράδοσης. Η εφαρμογή των προγραμμάτων φυσικής αγωγής που περιλαμβάνει ως περιεχόμενο τοπικά παραδοσιακά παιχνίδια μπορεί να συμβάλλει ταυτόχρονα στην ψυχοκινητική ανάπτυξη και την πολιτιστική καλλιέργεια των παιδιών.

Σημασία για την Ποιότητα Ζωής:

Η σύνδεση που προσφέρει η συμμετοχή στο παραδοσιακό παιχνίδι με τις τοπικές οικονομικές, πολιτιστικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες, οδηγεί στην ανάπτυξη αισθημάτων ευχαρίστησης και πληρότητας, που αποτελούν βασικά συστατικά της ποιότητας ζωής. Η φύση των παραδοσιακών παιχνιδιών δημιουργεί σε ατομικό επίπεδο μία αίσθηση «ευ ζειν» και ένα υποστηρικτικό περιβάλλον συνοχής της κοινωνίας. Ο πολυδιάστατος ρόλος των παραδοσιακών παιχνιδιών αυξάνει το βαθμό που ο καθένας μας αντιλαμβάνεται και απολαμβάνει την ποιότητα ζωής μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζει.

………..η συνέχεια …εντός της σχολικής χρονιάς ……..!!!

[slideshow id=111][nggallery id=111]

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο